Коронавірус і карантин внесли низку змін яку систему управління банком, так і в систему організації продажів та надання сервісу клієнтам
У зв'язку зі зміною парадигм банки вже вчаться ефективно працювати в умовах поточної економічної реальності. Криза змусила банки більш критично поглянути на бізнес-моделі і зробити швидкі та рішучі коригування, щоб із мінімальними втратами пережити цей непростий період. Переглянуто ризикові моделі, модернізовано продуктові лінійки, зроблено фокус на запуск нових онлайн-продуктів та дистанційних каналів продажів. Проведено оптимізацію витрат, високоризикових, низькодохідних продуктів і основні зусилля зосереджено на розвитку найбільш ефективних напрямків, які дають максимальний результат. Менш уразливими стали ті банки, які були готові до швидких змін.
Ми вже навчилися працювати і протистояти труднощам в умовах карантину. Своєчасні, швидкі рішення дали змогу пом'якшити удар по співробітникам, клієнтам і мінімізувати втрати. Змінилася і система управління командою — через побудову якісних комунікацій зі співробітниками через цифрові канали з урахуванням дистанційного режиму роботи частини персоналу.
Впевнений, ця практика відкрила нові можливості і надалі стане звичною формою організації роботи. При правильному підході нові цифрові канали дають змогу якісно і швидко організовувати комунікації практично із усіма співробітниками банку, оперативно ухвалювати управлінські рішення і скоротити логістичні витрати.
Але це, напевно, найпростіше, з того, що вже зроблено і що ще належить зробити. Основний виклик цього періоду — організація продажів в умовах карантинних вимог, підвищений ризиковий профіль потенційних позичальників та погіршення споживчих настроїв.
Ідея Банк досить добре підготовлений, тому що наша бізнес-модель ґрунтується на багатоканальній системі продажів, добре вибудуваній надійній та компетентній системі ризик-менеджменту, які давали змогу показувати високі результати протягом багатьох років. Ця система продажів включає: відділення, колл-центр, онлайн- канали, партнерські мережі, які налічують тисячі точок продажів.
Саме це дало нам змогу не зупиняти кредитування і надання послуг протягом усього періоду карантину.
Продажі зменшилися в усіх каналах, але, завдяки якраз багатоканальності, не впали до нуля, що дало змогу підтримувати технологічний процес прийняття рішень і утримати портфель хороших клієнтів. Треба підкреслити, що хороший результат демонстрували продажі в онлайн-каналі і це ще раз підтверджує те, що в Україні цей сервіс стає все більш затребуваним.
Очевидний тренд кризового і посткризового періоду — прискорення переходу на цифровий банкінг та онлайн-канали продажів.
Онлайн-рішення та цифровий банкінг вже стають новою нормою для банків.
Нова можливість віддаленої ідентифікації тільки прискорить цей процес.
І тут знову ж таки — перевага у тих банків, які вже підготувалися і мають своєчасні та сучасні рішення.
Запуск мобільного Банку 0. Bank ми провели в 2019 році, задовго до цього розуміючи вектор споживчих настроїв. Це дало змогу в період карантину залучити тисячі нових клієнтів О. Bank, які захотіли скористатися банківськими послугами дистанційно.
Наша мета — продовжувати залишатися одним із найефективніших банків, навіть в умовах непростої економічної ситуації. Тактично ми вже реалізовуємо наші плани щодо відновлення обсягів кредитування та продажів до докризового рівня.
І особливий фокус — розвиток цифрового Банку О. Bank, що вже зараз реалізує нові можливості в організації онлайн- продажів та надання сервісу.