Зміст:
Що таке національний кешбек?
Як працює програма національного кешбеку?
За які товари можна отримати кешбек?
Які товари не підпадають під програму?
Як підключити національний кешбек?
Який розмір кешбеку та як нараховуються кошти?
На що можна витратити національний кешбек?
Переваги програми для користувачів і бізнесу
Ідея більше купувати та менше витрачати є фундаментальною для ощадливого споживача, особливо у період економічної нестабільності. Врахувавши прагнення споживачів заощаджувати, а також потребу українських виробників у нарощенні обсягів продажу, Міністерство економіки України спільно із партнерами наприкінці серпня 2024 року запропонувало цікавий соціально-економічний проєкт «Національний кешбек».
Ця програма розрахована на підтримку вітчизняного бізнесу, який має безліч конкурентних переваг у якості та оригінальності свого продукту перед імпортованими товарами. Принцип кешбеку дозволяє нівелювати ціновим фактором, приваблюючи споживача до українського – цікавого, неповторного та якісного. Адже що таке кешбек – це повернення частини витрачених коштів, які можна повторно використати на приємні та потрібні речі.
Національний кешбек – це державна ініціатива, що діє з 24 серпня 2024 року. Вона має на меті підтримати український бізнес, зробивши його ще більш привабливими у ціновому вимірі для споживача. Відповідно до умов програми, із кожного придбання товарів та оплати послуг, виробники яких долучилися до ініціативи, споживач отримає 10% кешбеку від вартості назад на свою картку.
Споживачі можуть відкрити спеціальну гривневу картку «Кешбек «Зроблено в Україні»» у багатьох банках та користуватися нею разом із основною для освоєння і виведення повернутих коштів.
Програма об’єднує українських виробників, підприємців, банки, технологічні компанії задля досягнення єдиної мети – розвитку національної економіки, зокрема вітчизняного бізнесу. Її координатором є Міністерство економіки України, що тісно взаємодії з Міністерством цифрової трансформації України. Разом із державним підприємством «Дія» та АТ «Агентство індустріального розвитку «Зроблено в Україні» вони забезпечують технологічний та організаційний механізм взаємодії споживачів із виробниками.
У роботі залучені також Державна податкова служба, розрахунковий державний банк та уповноважені банки, що підтримують і реалізують національний кешбек у технічному вимірі. Надійні партнери програми – основні емітенти банківських карток в Україні – компанії Visa та Mastercard.
Всі разом учасники програми забезпечують чіткий інформаційний обіг, технологічну взаємопідтримку з метою підвищення доступності акційних товарів для споживача.
Товари національного кешбеку охоплюють різноманітні категорії – від харчових продуктів до побутових. Впізнати акційний товар просто за спеціальним штрих-кодом. Його можна побачити на пакуванні або фото товару у інтернет-каталозі.
Пересвідчитися, що за товар буде нараховано кешбек, можна відсканувавши штрих-код через додаток Дія.
Кешбек не нараховується на підакцизні товари. Тютюнові вироби, пальне, а також алкогольні напої, крім виноградних та плодово-ягідних вин і медових настоянок доведеться купувати без урахування кешбеку.
Щоб взяти участь у програмі, потрібно мати оновлений застосунок Дія та картковий рахунок у одному з українських банків.
Як підключити національний кешбек:
Після отримання сповіщення з підтвердженням про активацію програми, можна ознайомитися з переліком магазинів – учасників програми та вирушати на закупи.
Український кешбек нараховується у розмірі 10% від суми покупки товарів та оплати послуг зі спеціальним маркуванням. Під час оплати сума списується у повному обсязі відповідно до цінника, проте покупка автоматично фіксується у програмі кешбеку та з неї вираховується відповідна сума для повернення.
Гроші повертаються на картку національного кешбеку, оформлену у банках-партнерах протягом наступного місяця за звітним. З її допомогою можна розраховуватися у фізичних магазинах та сервісах або в інтернеті.
Отримання кешбеку дозволить зекономити на оплаті багатьох товарів та послуг по всій Україні. Всі види послуг, що підпадають під дію програми кешбеку, мають спеціальний МСС-код. До них зокрема належать:
Окрім цього отриманий кешбек можна відправити на благодійність в один із офіційних фондів або задонатити на ЗСУ.
Згідно з Податковим кодексом України до доходів фізичних осіб включаються всі види доходів від будь-якої діяльності. Оскільки кешбек – це частина коштів, що повертається на рахунок, тобто надходить у якості вільної суми, вона також вважається доходом, а отже підлягає оподаткуванню на загальних підставах. Проте національний кешбек здійснюється на основі державної програми фінансового стимулювання вітчизняного бізнесу та споживача, тому, з метою підвищення ефективності програми, з нього податок не вираховується.
Національний кешбек – одна з тих ініціатив, долучення до якої передбачає лише вигоді без жодних клопотів для обох сторін економічних відносин.
Споживач, знаючи, на що можна витратити національний кешбек, за його рахунок створює джерело пасивного доходу, що, на відміну від аналогічних, навіть не оподатковується. Це реальний спосіб збільшити свою купівельну спроможність лише за рахунок зміни або контролю споживацької звички стосовно купівлі товарів українського виробництва. Участь у програмі дозволить заощаджувати тим більше, чим купуєш, дозволяючи собі більше та краще.
Враховуючи величезний перелік, на які товари нараховується національний кешбек, переважна більшість українських виробників можуть за рахунок участі у програмі суттєво наростити свої торгівельні обороти. А розвиток за рахунок обороту, а не росту ціни – це основа фінансової стійкості, конкурентоспроможності, які дозволяють планувати на стратегічну перспективу та перетворювати кожен малий бізнес на потужного ринкового гравця.
Завдяки спеціальному маркуванню товари виробників-учасників стають впізнаваними, викликають інтерес. Це дієвий маркетинговий хід без жодних фінансових вкладень, на противагу саморекламі. Це смілива заява про себе, свою якість та клієнтоорієнтованість, яку напевне оцінить споживач.
Участь у програмі національного кешбеку може стати ефективним поштовхом для бізнесу та рятівною соломинкою для споживача. Перші отримують визнання та впізнаваність, другі – омріяну економію та розширення купівельних можливостей, які ніколи не бувають зайвими.
З позиції споживача єдиний сумнів щодо участі може викликати запит на передачу банківської інформації при розрахунку за акційні товари до сервісу «Дія». Проте модератори запевняють у безпеці конфіденційної інформації та її використанні виключно у цілях обліку витрат споживача і коректного нарахування кешбеку.
В цілому, програма створена з гідною метою, передбачає вигідні умови та не створює жодного організаційного клопоту. Отже, чому б не спробувати?