Як відкрити ФОП онлайн у 2025 році: покрокова інструкція

Зміст:
Що потрібно для відкриття ФОП онлайн
Як відкрити ФОП через Дію у 2025 році — покроково
Обрання КВЕДів для ФОП: як не помилитись
Як обрати групу ФОП та систему оподаткування у 2025 році
Що робити після реєстрації ФОПм
Реєстрація ФОП не за місцем прописки — чи можливо це?
Скільки коштує відкрити ФОП у 2025 році

Всім, хто збирається розпочинати власну справу у 2025 році, корисно знати, як відкрити ФОП через «Дію». Онлайн-реєстрація значно простіша та дешевша за звернення до державного реєстратора чи замовлення супроводу юридичної компанії. Пропонуємо стислий та корисний огляд, як відкрити ФОП онлайн, щоб кожен потенційний підприємець здобув достатньо впевненості для рішучого кроку назустріч власному успіху.

Що потрібно для відкриття ФОП онлайн

Найпростіше відкрити ФОП онлайн на порталі «Дія». Щоб підтвердити свою заяву знадобиться електронний цифровий підпис КЕП (кваліфікований електронний підпис), який потрібно замовити завчасно у спеціальних постачальників. Коли КЕП буде готовий, потрібно обрати відповідні напрями економічної діяльності за їх КВЕД (кодами у реєстрі видів економічної діяльності), авторизуватися у системі «Дія» та подати заявку у розділі послуг «Автоматична реєстрація ФОП».
Процедура реєстрації включає:

  • підтвердження особи за допомогою КЕП;
  • підтвердження країни та громадянства;
  • вибір КВЕД;
  • заповнення короткої анкети щодо підприємницької діяльності;
  • вибір системи оподаткування;
  • внесення контактних даних;
  • заповнення заяви на реєстрацію ФОП з підписом.

Підприємцю доречно заздалегідь обрати кваліфікованого постачальника КЕП та уточнити, які документи потрібні для оформлення ФОП, щоб уникнути втрати часу безпосередньо при реєстрації. Оформлення онлайн займає лише кілька хвилин, а повідомлення із рішенням щодо реєстрації ФОП надходить в особистий кабінет заявника протягом однієї-двох діб.

Як відкрити ФОП через Дію у 2025 році — покроково

Процес відкриття ФОП через «Дію» інтуїтивно зрозумілий та не потребує сторонньої допомоги. Проте пропонуємо детальний огляд кожного етапу, щоб ретельно підготуватися та зареєструватися швидко і без помилок з першого разу.

Крок 1. Авторизація в застосунку або на порталі “Дія”

Відкриття ФОП онлайн розпочинається із авторизації та входу до особистого кабінету. Для цього потрібно перейти на офіційний сайт «Дія», натиснути кнопку «Увійти» у правому верхньому куті та підтвердити свою особу за допомогою КЕП (електронного підпису), BankID або через застосунок «Дія».
У особистому кабінеті потрібно перейти до розділу «Послуги» та категорії «Підприємництво», де обрати послугу «Реєстрація ФОП».

Крок 2. Заповнення заяви на державну реєстрацію

Вся необхідна для реєстрації ФОП інформація згрупована в електронній заяві, до якої потрібно внести деякі дані:

  1. Особиста інформація — ПІБ, дата народження, громадянство та номер ІПН заповнюються автоматично, оскільки система «Дія» вже містить ці дані.
  2. Контактна інформація — актуальний номер телефону та адреса електронної пошти.
  3. Адреса реєстрації — місце проживання заповнюється автоматично із паспортних даних, а також за потреби можна вказати адресу для листування.
  4. Види економічної діяльності для ФОП — вибір основного КВЕД та додаткових (за потреби) із випадаючого списку.
  5. Тип оподаткування — вибір загальної чи спрощеної системи оподаткування в розрізі груп з 1 по 4. Якщо обраний тип не відповідатиме вказаним КВЕДам, система видасть підказку із кодами, які потрібно змінити.

Заява охоплює всю основну інформацію про майбутній ФОП, тому до її заповнення потрібно підійти вже підготованим. В першу чергу слід визначити, які документи потрібні для відкриття ФОП — паспорт та ідентифікаційний код, а в другу — обрати напрям діяльності та дізнатися, які КВЕДи йому відповідають. Це суттєво полегшить та пришвидшить процес реєстрації.

Крок 3. Підписання заяви КЕПом

Якщо ви вже визначилися із терміном, коли потрібно відкривати ФОП, час замовляти електронний ключ підпису. Зазвичай їх виготовлення займає 2-3 дні проте терміни і вартість може відрізнятися у різних постачальників.
Перед підписанням заяву варто уважно перевірити не лише на відсутність граматичних помилок та описок, а й на коректність вибору КВЕД. Їх можна змінювати після реєстрації ФОП відповідно до розвитку господарської діяльності, проте починати діяльність варто із доречно обраного напряму діяльності, що відображатиме джерела надходження доходів. Податкова служба прискіпливо перевіряє відповідність задекларованого коду із фактичними джерелами надходження коштів на ФОП-рахунок, у разі порушень можна отримати штраф. Оформлену заяву потрібно підписати, «наклавши» на неї КЕП за допомогою автоматичних підказок системи.

Крок 4. Очікування повідомлення про реєстрацію

Після підписання заяви, система автоматично підтвердить її отримання. До отримання відповіді, жодних додаткових дій від заявника не потрібно. Повідомлення із відповіддю надійде до особистого кабінету протягом 1-2 днів. 

Крок 5. Отримання виписки з ЄДР

Виписку ЄДР можна замовити одразу після отримання повідомлення з позитивним рішенням щодо відкриття ФОП. Воно означатиме, що реєстрація ФОП в податковій успішно відбулася. Замовити виписку можна також через портал «Дія» або через державного реєстратора із надходженням на електронну пошту.

Обрання КВЕДів для ФОП: як не помилитись

Перш ніж зареєструватися ФОП, важливо обрати правильний вид діяльності за кодами КВЕД, що відображатиме реальні джерела надходження доходів та відповідатиме бажаній групі оподаткування, не конфліктуватиме із можливістю сплати єдиного податку.
Перш ніж відбудеться реєстрація ФОП на спрощеній системі оподаткування, потрібно спланувати розвиток своєї справи, щоб охопити всі КВЕД, що можуть стати в нагоді. Їх кількість чітко не регламентується та не впливає на розмір податку. Потрібно обрати один основний код та будь-яку кількість додаткових, дотичних до основного напряму діяльності.

Як змінити КВЕД після реєстрації?

У разі потреби КВЕД можна змінити чи додати. Процедура доступна через державного реєстратора — ЦНАП чи нотаріуса. Проте значно зручніше та швидше організувати внесення змін КВЕД для ФОП онлайн. Для цього потрібно авторизуватися на порталі «Дія», обрати розділ «Внесення змін до ФОП» та натиснути кнопку «редагувати» навпроти видів економічної діяльності. Обравши потрібний код, потрібно підтвердити свій вибір та підписати заяву за допомогою КЕП. Вона буде розглянута протягом доби, а результати надійдуть у особистий кабінет. У разі схвалення потрібно буде замовити нову виписку ЄДР із оновленими даними. Податкова отримає оновлення автоматично, тому додаткових дій від підприємця не потрібно.

Як обрати групу ФОП та систему оподаткування у 2025 році

Реєстрація ФОП на спрощеній системі пов’язана із ще одним важливим вибором — групи оподаткування. Їх існує 4, проте ФОП 4 призначені виключно для галузі сільського господарства, тому новим підприємцям вибір доводиться робити із 1,2 т 3 груп. Кожна з них має специфіку щодо вибору напряму економічної діяльності, обмеження по рівню доходів та можливості найму працівників. В 2025 році для ФОП на спрощеній системі передбачено три види податків: єдиний (ЄП), єдиний соціальний внесок (ЄСВ) та військовий збір.

ФОП 1 група — для дрібної торгівлі

Відкрити ФОП 1 групи доречно для роздрібної торгівлі з торгових точок або для надання побутових послуг. Граничний обсяг доходу складає 167 мінімальних заробітних плат на рік. Підприємці з 1 групи не мають права використовувати працю найманих працівників. Ставка єдиного податку для них становить до 10% від розміру прожиткового мінімуму, військовий збір — 10% від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.

ФОП 2 група — для послуг населенню і бізнесу

ФОП 2 групи підходить для господарської діяльності з надання послуг, виробництва та продажу товарів, діяльності у сфері готельно-ресторанного бізнесу. Представники цієї групи можуть надавати послуги виключно платникам єдиного податку та населенню, проте щодо продажу товарів таких обмежень немає. Ставка єдиного податку для ФОП 2 групи становить до 20%, а військового збору — 10% від розміру мінімальної заробітної плати. Річний обсяг доходу обмежений 834 розмірами мінімальних заробітних плат.

ФОП 3 група — для фрілансерів, IT, консультантів, інтернет-торгівлі

Третя група спрощеної системи оподаткування є найбільш універсальною та підходить під більшість видів діяльності. Зокрема, на відміну від ФОП 2 групи, вона допускає ділові відносини із юридичними особами, як на спрощеній, так і на загальній системі оподаткування з надання послуг та продажу товарів. Підприємці 3 групи повинні сплачувати 5% єдиного податку та 1% військового збору від суми отриманого валового доходу. Максимальний обсяг доходу на рік становить 1167 мінімальних заробітних плат. Додатково ФОП 3 групи може добровільно зареєструватися платником ПДВ. Це знизить ставку єдиного податку до 3%. 

Спрощена чи загальна система: що вигідніше у 2025 році

Разом із зазначеними вище особливостями оподаткування для платників на спрощеній системі, потрібно врахувати, що ЄСВ сплачують всі групи, незалежно від наявності доходу, за ставкою 22% від розміру мінімальної заробітної плати, актуальної на час (місяць) сплати.
При цьому податкове навантаження для ФОП на загальній системі оподаткування значно вище. У 2025 році підприємці мають сплачувати три податки у таких розмірах: ЄСВ — 22%, податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) — 18% та військовий збір — 5% від чистого доходу.

Що робити після реєстрації ФОП

Починаючі підприємці можуть повністю зосередитися на відкритті, але не знати, що робити після реєстрації ФОП. Процес потрібно довести до логічного завершення, тобто отримати всі необхідні реквізити для господарської діяльності. Алгоритм дій після успішної реєстрації включає:

  1. Отримати виписку з ЄДР — Єдиного державного реєстру (через державного реєстратора чи сервіс «Дія»).
  2. Відкрити рахунок для ФОП у банку.
  3. Встановити та зареєструвати касовий апарат чи РРО (реєстратор розрахункових операцій).
  4. Внести авансовий платіж єдиного податку (до 20 числа поточного місяця) та єдиного соціального внеску (до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом).

Такі кроки засвідчать початок господарської діяльності із дотриманням всіх вимог чинного законодавства.

Який банк обрати для ФОП-рахунку?

Наступне питання — де відкрити ФОП-рахунок. Для цього підійде надійний банк із тривалою успішною історією, позитивною репутацією та наявністю комплексних пропозиції у портфелі послуг. В нагоді стане розрахунково-касове обслуговування з переліком послуг, що відповідають масштабам та особливостям бізнесу. Цікаві пропозиції для мікро, малого, середнього та великого бізнесу можна знайти в Ідея Банк.
Конкурентні тарифи та професійний фінансовий супровід доповнений зручним мобільним додатком для управління своїм рахунком зі смартфону чи планшету. Такий комплексний підхід дозволяє цілодобово контролювати фінанси бізнесу та бути впевненим у чіткості розрахунків, прозорості звітності. Крім цього, в Ідея Банк багато корисних продуктів для розвитку власної справи, зокрема перспективні депозитні програми та можливість оформити кредит для ФОП. Отримання позики від банку, що обслуговує основний рахунок клієнта, завжди простіше. У разі наявності гнучких умов кредитування (можливості індивідуального вибору дати внесення платежів, формування графіку погашення відповідно до операційного господарського циклу тощо), постійний клієнт може розраховувати на узгодження найбільш зручних для нього з огляду на високий рівень довіри банку.

Реєстрація ФОП не за місцем прописки — чи можливо це?

Реєстрація ФОП не за місцем прописки стане в нагоді для ведення бізнесу в іншому регіоні. Це пов’язане з необхідністю подачі податкової звітності за місцем реєстрації ФОП. Громадяни України, згідно з положеннями Податкового та Цивільного кодексів, а також Закону України «про державну реєстрацію» мають право реєструвати ФОП не за місцем прописки. Проте в більшості випадків адміністративні центри неправомірно відмовляють у такому проханні. Обов’язковою є прописка лише для реєстрації ФОП у місті Києві. Щоб уникнути зайвих бюрократичних проблем та залучення адвоката, можна обрати онлайн-реєстрацію через сервіс «Дія».
У деяких випадках навіть можлива реєстрація ФОП без прописки. Така послуга переважно потрібна іноземцям, зо не мають українського громадянства. Умовою для отримання дозволу буде отримання заявником податкового номеру та пред’явлення договору оренди виробничого (комерційного) приміщення або житла.

Скільки коштує відкрити ФОП у 2025 році

 

Плануючи розпочати та офіційно зареєструвати власну справу, варто також оцінити, скільки коштує відкрити ФОП у 2025 році. Згідно із чинним законодавством, реєстрація ФОП — повністю безоплатна послуга. Якщо зареєструвати ФОП через «Дію», то жодних витрат дійсно не виникне. В деяких випадках може знадобитися оплата реєстрації електронного підпису, вартість якої відрізняється залежно від постачальника послуг. Якщо ж плануєте замовити юридичний супровід відкриття ФОП у приватного нотаріуса, доведеться оплатити його послуги за актуальними тарифами.
кредит для ФОП

Рекомендованi статтi

Кому потрібен РРО у 2025 році: пояснення для малого бізнесуКому потрібен РРО у 2025 році: пояснення для малого бізнесу
Зміст:Що таке РРО / ПРРО / касові апарати простими словамиХто зобов’язаний використовувати РРО у 2025 роціКому не потрібен РРО у 2025 роціЩо буде за відсутність РРО у 2025 роціЯк обрати РРО?Як зареєструвати РРО у 2025 році Податкова служба постійно вдосконалює свою роботу та вимоги до звітності…
Як рахувати маржинальність бізнесу: формули, пояснення, прикладиЯк рахувати маржинальність бізнесу: формули, пояснення, приклади
Зміст:Що таке маржинальність бізнесу простими словамиФормули для розрахунку маржинальностіЯк рахувати маржинальність у торговому бізнесіЯк використовувати маржинальність у фінансовому плануванніТипові помилки при розрахунку маржинальностіЯк підвищити маржинальність бізнесу В системі показників…
Інвестування в ОВДП: як це працює та які переваги?Інвестування в ОВДП: як це працює та які переваги?
Зміст:Що таке ОВДП простими словами?Як працює механізм інвестування в ОВДП?Яка дохідність ОВДП?Як купити ОВДП?Ризики та переваги інвестиційПодатки: скільки заплатить інвестор? Інвестування надає можливість ефективно використовувати заощадження, захищаючи їх від несприятливих економічних процесів…